[Recipe] Pandan Cheese Muffin


@melianachandra


Hi readers,
It's been a long time I haven't posted anything. I have been learning about baking recently which is a new thing to me. From now on, I will post my blog with two languages, Bahasa and English. Yeah, I'm Indonesian living abroad. As I have told on my first blog, I spend my time online and real time while waiting for my husband coming back home from the office. Okay, skip that part. Now let's get back to the topic. This time, I will share the recipe that I've tried. 


Today recipe is called Pandan Cheese Muffin. This is easy to bake especially for a beginner just like me.

Halo semuanya, sudah lama sekali saya tidak membuat post baru, soalnya akhir-akhir ini saya belajar baking, hal baru buat saya. Mulai saat ini, blog saya akan di post dengan dua bahasa. Bahasa Indonesia dan bahasa Inggris. Ya, saya orang Indonesia yang sedang merantau di negara orang. Seperti yang saya post di blog pertama, saya terkadang menghabiskan waktu di dunia maya atau di dunia nyata sambil menunggu suami saya pulang dari kantor. Ya, begitulah pekerjaan ibu rumah tangga. Nah, balik ke topik baking. Kali ini saya mau share resep yang telah saya coba. Semoga resep saya ini bisa bermanfaat bagi yang membaca dan menjadi inspirasi bagi semuanya.
Kali ini resep yang akan share ada resep Muffin Pandan Keju. Mudah sekali membuat ini. Apalagi untuk pemula seperti saya.


Pandan Cheese Muffin
Pandan Cheese Muffin
Ingredients | Bahan-bahan 

200 g wheat flour | 200 gram tepung terigu
125 gram icing sugar | 125 gram gula halus
1 tbsp baking powder | 1 sdt baking powder
1/2 tsp baking soda | 1/2 sdt baking soda
100 g margarine / butter (melted) | 100 gram margarine/mentega (dilelehkan)
1 egg | 1 butir telur
Some pandan leaves, cutted | Beberapa helai daun pandan, potong-potong
100 ml fresh milk | 100 ml susu segar
50 gram cheddar cheese, grated | 50 gram keju, parut


How to make :
Cara Membuat :

Preheat the oven to 200°C
Panaskan oven dengan suhu 200°C

1. First, we make the pandan paste. Cut the pandan leaves into small parts, then wash them with water. Next, Prepare the blender. Put the pandan leaves into the blender. Pour in fresh milk. Blend the mixture until the pandan leaves become very soft. Strain the water twice. The pandan paste is now ready to be used.
Pertama, kita buat pewarna pandan alami. Potong-potong daun pandan hingga menjadi beberapa potongan, cuci bersih. Siapkan blender. Masukan potongan daun pandan ke dalam blender. Tuang susu segar di dalam blender. Blender sebentar hingga daun pandan menjadi halus. Saring air daun pandan hingga dua kali. Pasta daun pandan siap dipakai.

2. Sift the wheat flour, icing sugar, baking powder and baking soda. Set aside.
Ayak tepung terigu, gula halus, baking powder dan baking soda. Sisihkan.

3. Lightly beaten the egg. Add the melted margarine/ butter, and the pandan paste. Mix well.
Kocok lepas telur. Kemudian masukkan margarine/mentega yg telah dilelehkan, dan pasta pandan. Aduk rata.

4. Place the remaining flour dough and egg. Beat together until well-mixed. Stir in the grated cheese.
Campurkan adonan telur tadi dituang kedalam wadah yg berisi tepung lalu aduk hingga rata. Masukan keju parut.

5. Spoon the mixture into the paper cases. Bake in the preheated oven for 20-25 minutes or until well-risen and springy to the touch. Transfer to a wire rack to cool completely.
Masukkan adonan ke dalam kertas loyang yang telah disiapkan. Panggang adonan selama 20-25 menit atau sampai dengan adonan mengembang sempurna dan kenyal ketika disentuh. Pindahkan kue ke cooling rack.

It's easy, isn't it? I hope this recipe could be useful and inspire you all. 
Gampang sekali, bukan? Semoga bermanfaat bagi kalian semuanya. 


Mel, an Anglophile
@melianachandra

No comments:

Post a Comment